Trondheim RC-bilklubb - Forum
Trondheim RC-bilklubb - Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | My Subscriptions | Members | Search | FAQ
You are logged on as
SHY
 All Forums
 Diskusjon
 Åpen diskusjon
 Tid for mimring
 New Topic  Reply to Topic
Unsubscribe from this topic Unsubscribe from this topic
 Send Topic to a Friend
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 12

SHY

Norway
76 Posts

Posted - 31/10/2007 :  23:24:18  Show Profile  Email Poster  Visit SHY's Homepage  Edit Reply  Click to see SHY's MSN Messenger address  Reply with Quote  Delete Reply

-det er dette beistet du har Rune? Kul sak! Ligner en gammel Scorpion!

Finnes bilder på nettet av anlegget i Østersund?

Roy, er dette ok?
www.ymr.no/vintagejulebord07.htm

Svein Harald Ytternes, Oslo (1969) Life's too short to go slow! www.ymr.no/10or.htm
Racing: Mugen MRX-4R | X-Factory X-5 | TeamLosi XX4 WE | TeamAssociated B4
Retro: Holiday Buggy (min første RC) | Custom Supershot | XR311 | Progress 4WDS
Fly: Parkzone F-27 Stryker m/ combat modul (må prøves!)
Kamera: Nikon D80, 18-200 VR | Konika KD500Z
1:1 bil: Saab 9-5 2.0 BSR Steg II, 230 HK, 350 Nm

Edited by - SHY on 01/11/2007 00:20:44
Go to Top of Page

joakimn



Norway
193 Posts

Posted - 01/11/2007 :  00:10:22  Show Profile  Visit joakimn's Homepage  Reply with Quote
Var noen som bablet om jeg kunne ordne med film fra Wien, nai, jeg har ingen kontroll over www.trcbk.com. Det er det det sittende styret samt Christian C som har.

Ka? Årsmøte?

*rasling med metall*

:P



------------------
Joakim "bad is better" Nygård
http://www.joakimnygaard.com
Go to Top of Page

SHY

Norway
76 Posts

Posted - 01/11/2007 :  00:17:46  Show Profile  Email Poster  Visit SHY's Homepage  Edit Reply  Click to see SHY's MSN Messenger address  Reply with Quote  Delete Reply
http://www.ymr.no/videos.htm
Bla. onboard fra Wien her!

Ellers så finner du mer her:
http://www.klemmfilms.com/
-gå på videos, deretter euros 06...

Og så får dere unnskylde at jeg "voldtar" forumet her! 20 år å ta igjen!

Svein Harald Ytternes, Oslo (1969) Life's too short to go slow! www.ymr.no/10or.htm
Racing: Mugen MRX-4R | X-Factory X-5 | TeamLosi XX4 WE | TeamAssociated B4
Retro: Holiday Buggy (min første RC) | Custom Supershot | XR311 | Progress 4WDS
Fly: Parkzone F-27 Stryker m/ combat modul (må prøves!)
Kamera: Nikon D80, 18-200 VR | Konika KD500Z
1:1 bil: Saab 9-5 2.0 BSR Steg II, 230 HK, 350 Nm

Edited by - SHY on 01/11/2007 00:18:52
Go to Top of Page

SplitPersonality

Norway
34 Posts

Posted - 01/11/2007 :  09:17:59  Show Profile  Email Poster  Reply with Quote
Veldig artige bilder igjen Jens! Jeg husker godt du fartet med kamera - så utrolig artig å ha disse minnene i dag. Er det noen som har startet scanne-jobben av Burnout magazine?

Jeg føler virkelig behov for en liten års-oversikt, for å sortere de ulike epokene og hva som skjedde når.. Jeg starter - trykk reply with quote og skriv inn de store ting...for eksempel:
- Tamiya-cup - når o ghvem vant
- NM og de store løpene
- De legendariske bilene, når kom de
- Innekjøringen...når startet vi med det
- Når kjøpte vi AMB, de ulike data-fasene
....osv....osv....fyll på...jeg husker alt fr dårlig skjønner jeg...gjerne dine mer personlige ting også, så har vi flere knagger å henge dette på...

1980:
- Øystein & Tore kjøper Rough Riders

1985:
- TRCBK stiftes. Rune annonserer i Adressa og første møte er i de gamle tyskerbrakkene ved politistasjonen ved Kalvskinnet
- Øystein kjøper Hot Shot

1986:
- Vi etablerer bane på Moholt, TRCBK arrangerer de første løp
- Første år for Tamiya-Cup (???????)

1987:
- Øystein kjøper RC10 i USA

1988:
- Flotten Raceway etableres i første variant. Rørbur til rundetelling og sandhaug til kjøreplatform
- Vi starter innekjøring på Hoeggen
- Vi kjøper AMB

1989:
- Vi reiser til NM i Grenland og viser oss fram
- Vi kjøper brakke til Flotten og legger om banen (?)
- Schumacher CAT lanseres i Trøndelag (?)

1990:

1991:

1992:
- NM arrangeres på Flotten

1993:

Øystein Asphjell (1973)
Siden det tydligvis er hot å liste hva man hadde/har:
Tamiya #1 - Porsche 935, Rough Rider, All-out CRP Rough Rider, Hot Shot, Hot Trick Hot Shot, 1.gen RC10, 2. gen RC10, A&L RC10, RC10CE, AYK Radiant, Schumacher CAT og ProCat ... og mye mer.. Det var tider!
Go to Top of Page

SHY

Norway
76 Posts

Posted - 01/11/2007 :  09:38:57  Show Profile  Email Poster  Visit SHY's Homepage  Edit Reply  Click to see SHY's MSN Messenger address  Reply with Quote  Delete Reply
1981:
-man kan kjøpe Tamiya Holiday Buggy i Trondheim. Belboe & Jensen, Hobby Shop i Lillebryggen, eller Barnevognsentralen (husker noen når butikkene dukket opp?). Sand Rover kom vel året etter?

82/83?
-Barnevognsentralen selger Tamiya Wild Willy i bøtter og spann! De har oppvisning på fortauet i Fjordgata, noen som husker det!? Nærmest en pall med esker! Jeg kjøpte en, men gikk fort lei... :-) Mener å huske at Vebjørn sto og kjørte oppvisning, kan det stemme Rune?
-The Frog kom i 83 i Trondheim?

1984:
-man kan kjøpe Kyosho Progress 4WDS i Trondheim (med firehjulsstyring)
-Grasshopper kommer (mener å huske det var FØR Progress)? The Hornet kommer like etter, med oljedempere bak. Disse to tror jeg det ble solgt mye av, gode nybegynnerbiler! Husker Rune hadde en som var skikkelig hoppa-opp, og som han kunne få til å kjøre i over 20 minutter med...? Som tidligere nevnt så hadde Holiday Buggy / Sand Rover enormt mye tap i drivverket, og veldig kort kjøretid. Med Grasshopper / Hornet var det motsatt. Veldig effektivt drivverkt, da den hadde stiv bakaksel og diff. Kjøreegenskapene var det derimot så som så med...

84/85:
-Tamiya Fast Attack Vehicle kommer. Husker jeg så på denne hos Belboe & Jensen, og hørte på Runes kommentarer. Det var jo en militærbil, og den kom i lysebrunt, så du måtte lakke kamo-mønster selv. Runes konklusjon ble: "chassiset og alt ser veldig bra ut, men jeg liker ikke den bæsjebrune fargen"... vi var ikke uenige i det... Den kom litt senere som "The Wild One", da mere løpsbil med lexan karosseri. Igjen - bra chassis - men det var mye problemer med sekskant-drivakslene...

I rettferdigheten navn så var vel bane nr. 2 på Tiller den første "offisielle" banen til TRCBK? Mye større enn den første (som var "privat"), og vi sto på en jordvoll og kjørte. Men den ble fort liggende brakk... husker ikke hvorfor... Kan godt være at det ikke var noe formell avtale med kommunen og at man derfor valgte å skrinlegge den? Rune husker sikkert...

1986:
-da var det Tamiya Cup, vil tro det var den første (hadde ikke hørt om det tidligere)
-man fikk kjøpt Tamiya Supershot i Trondheim
-The Fox kom vel også da, flott sak!

Svein Harald Ytternes, Oslo (1969) Life's too short to go slow! www.ymr.no/10or.htm
Racing: Mugen MRX-4R | X-Factory X-5 | TeamLosi XX4 WE | TeamAssociated B4
Retro: Holiday Buggy (min første RC) | Custom Supershot | XR311 | Progress 4WDS
Fly: Parkzone F-27 Stryker m/ combat modul (må prøves!)
Kamera: Nikon D80, 18-200 VR | Konika KD500Z
1:1 bil: Saab 9-5 2.0 BSR Steg II, 230 HK, 350 Nm

Edited by - SHY on 01/11/2007 10:41:11
Go to Top of Page

NITROGUBBEN

Norway
70 Posts

Posted - 01/11/2007 :  10:02:20  Show Profile  Email Poster  Reply with Quote
SHY: Joda, det er den bilen jeg pusler med. Den har et veldig klassisk buggy-design. Med 23 ccm fuelie-motor og trimpotte er det en frisk sak. Styreservoen drar ca 24 kg/cm og er på størrelse med 1/2 kg brunost, egner seg definitivt IKKE for bruk i Mini Z biler!

Når det gjelder NM på Flotten så mener jeg bestemt at det første var i 1991, deretter i 1994. Husker godt i forkant av 1991-løpet, vi hadde stilt ut noen biler i en glassmonter på Sentralstasjonen. Det var vist Stav som hadde noe familie som jobbet der.
Selv var jeg visst løpsleder på dette NM'et.

I 1994 var jeg teknisk kontrollør, og hadde dessuten det ærefulle oppdraget å frakte løpsdommeren til og fra hotellet han bodde på.

Forøvrig har vel denne mimresiden snart satt historisk rekord i TRCBK, serveren begynner vel snart å pisse røde serienummer...

RUNE EGGEN (1957)

HAR CA 50 KG MED RC-BILER, + MASSE VERKTØY OG DUPPEDITTER, DINGSBOMSER OG GAMMELT RÆL

Edited by - NITROGUBBEN on 01/11/2007 10:07:13
Go to Top of Page

SHY

Norway
76 Posts

Posted - 01/11/2007 :  10:12:02  Show Profile  Email Poster  Visit SHY's Homepage  Edit Reply  Click to see SHY's MSN Messenger address  Reply with Quote  Delete Reply
Ser forresten at forumet er litt utsatt for spam/hack... hadde kanskje vært lurt om webaster tok en backup... er ikke nytt at store deler av forumet fort kan bli borte over natten, hadde vært leit! Dette skjedde på radiostyrt.no for ikke lenge siden...

Svein Harald Ytternes, Oslo (1969) Life's too short to go slow! www.ymr.no/10or.htm
Racing: Mugen MRX-4R | X-Factory X-5 | TeamLosi XX4 WE | TeamAssociated B4
Retro: Holiday Buggy (min første RC) | Custom Supershot | XR311 | Progress 4WDS
Fly: Parkzone F-27 Stryker m/ combat modul (må prøves!)
Kamera: Nikon D80, 18-200 VR | Konika KD500Z
1:1 bil: Saab 9-5 2.0 BSR Steg II, 230 HK, 350 Nm
Go to Top of Page

SHY

Norway
76 Posts

Posted - 01/11/2007 :  10:52:43  Show Profile  Email Poster  Visit SHY's Homepage  Edit Reply  Click to see SHY's MSN Messenger address  Reply with Quote  Delete Reply
Har hørt at det en gang på 80-tallet ble arrangert løp hvor det var så stor interesse (antakelig på østlandet) at man måtte begrense antallet til 120 i hver klasse... er det noen som var med på dette? Bilder? Historier?

Svein Harald Ytternes, Oslo (1969) Life's too short to go slow! www.ymr.no/10or.htm
Racing: Mugen MRX-4R | X-Factory X-5 | TeamLosi XX4 WE | TeamAssociated B4
Retro: Holiday Buggy (min første RC) | Custom Supershot | XR311 | Progress 4WDS
Fly: Parkzone F-27 Stryker m/ combat modul (må prøves!)
Kamera: Nikon D80, 18-200 VR | Konika KD500Z
1:1 bil: Saab 9-5 2.0 BSR Steg II, 230 HK, 350 Nm
Go to Top of Page

NITROGUBBEN

Norway
70 Posts

Posted - 01/11/2007 :  11:33:44  Show Profile  Email Poster  Reply with Quote
Hva med å ordne en slags nedtellingsklokke/kalender til mimrefesten? Går det an å få til noe sånt på mimresiden?

SHY: Bilder av baneanlegget i Østersund finner du på www.jmk.nu. Gå inn på sektioner og velg Radiostyrt Bilsport.

RUNE EGGEN (1957)

HAR CA 50 KG MED RC-BILER, + MASSE VERKTØY OG DUPPEDITTER, DINGSBOMSER OG GAMMELT RÆL

Edited by - NITROGUBBEN on 01/11/2007 11:37:42
Go to Top of Page

SHY

Norway
76 Posts

Posted - 01/11/2007 :  12:04:00  Show Profile  Email Poster  Visit SHY's Homepage  Edit Reply  Click to see SHY's MSN Messenger address  Reply with Quote  Delete Reply
I alle dager... det anlegget ser jo flott ut! Hvor lang er asfaltbanen? Og kult med den gressbanen også!

Har kjørt det meste av det som har vært av løp i Sverige i 12 år, men aldri der... Väst-8 Ring i Gøteborg er for meg i en særklasse - et av verdens flotteste og beste annlegg for RC-bil... og bare 3,5 time fra Oslo!

Svein Harald Ytternes, Oslo (1969) Life's too short to go slow! www.ymr.no/10or.htm
Racing: Mugen MRX-4R | X-Factory X-5 | TeamLosi XX4 WE | TeamAssociated B4
Retro: Holiday Buggy (min første RC) | Custom Supershot | XR311 | Progress 4WDS
Fly: Parkzone F-27 Stryker m/ combat modul (må prøves!)
Kamera: Nikon D80, 18-200 VR | Konika KD500Z
1:1 bil: Saab 9-5 2.0 BSR Steg II, 230 HK, 350 Nm
Go to Top of Page

SHY

Norway
76 Posts

Posted - 01/11/2007 :  12:13:11  Show Profile  Email Poster  Visit SHY's Homepage  Edit Reply  Click to see SHY's MSN Messenger address  Reply with Quote  Delete Reply
Rune, er dette ok?
www.ymr.no/vintagejulebord07.htm

For datainteresserte: http://www.moanmyip.com/ (husk lyd dummen)

Svein Harald Ytternes, Oslo (1969) Life's too short to go slow! www.ymr.no/10or.htm
Racing: Mugen MRX-4R | X-Factory X-5 | TeamLosi XX4 WE | TeamAssociated B4
Retro: Holiday Buggy (min første RC) | Custom Supershot | XR311 | Progress 4WDS
Fly: Parkzone F-27 Stryker m/ combat modul (må prøves!)
Kamera: Nikon D80, 18-200 VR | Konika KD500Z
1:1 bil: Saab 9-5 2.0 BSR Steg II, 230 HK, 350 Nm

Edited by - SHY on 01/11/2007 15:56:18
Go to Top of Page

NITROGUBBEN

Norway
70 Posts

Posted - 01/11/2007 :  12:34:55  Show Profile  Email Poster  Reply with Quote
YEEEEEEEEEEEESSSSSS!

RUNE EGGEN (1957)

HAR CA 50 KG MED RC-BILER, + MASSE VERKTØY OG DUPPEDITTER, DINGSBOMSER OG GAMMELT RÆL
Go to Top of Page

Stian



220 Posts

Posted - 01/11/2007 :  16:23:48  Show Profile  Email Poster  Click to see Stian's MSN Messenger address  Reply with Quote
quote:
Originally posted by SHY

Ser forresten at forumet er litt utsatt for spam/hack... hadde kanskje vært lurt om webaster tok en backup...



Webmaster??? Noe sånt finnes ikke i TRCBK såvidt jeg vet. Dette forumet rusler og går av seg selv til det faller ut vil jeg tro.
Det er dårlig styring på ting i klubben nå, men det kan bli bedre når styret er kuppet

Stian Skogstad
[ Alt for mye stæsj og alltid noe å kjøpe ]
Go to Top of Page

SHY

Norway
76 Posts

Posted - 01/11/2007 :  16:39:44  Show Profile  Email Poster  Visit SHY's Homepage  Edit Reply  Click to see SHY's MSN Messenger address  Reply with Quote  Delete Reply
Kan du ordne så vi i OMK blir kuppet også? Trenger en pause

Fra spøk til revolver: det er litt dumt om all brainstormingen (norsk: håravstorming) her i verste fall går til h...

Får ta en copy/paste jeg da just in case...

Svein Harald Ytternes, Oslo (1969) Life's too short to go slow! www.ymr.no/10or.htm
Racing: Mugen MRX-4R | X-Factory X-5 | TeamLosi XX4 WE | TeamAssociated B4
Retro: Holiday Buggy (min første RC) | Custom Supershot | XR311 | Progress 4WDS
Fly: Parkzone F-27 Stryker m/ combat modul (må prøves!)
Kamera: Nikon D80, 18-200 VR | Konika KD500Z
1:1 bil: Saab 9-5 2.0 BSR Steg II, 230 HK, 350 Nm
Go to Top of Page

SplitPersonality

Norway
34 Posts

Posted - 01/11/2007 :  18:13:37  Show Profile  Email Poster  Reply with Quote
Stav og Løften ... hvor blir det av dem?
Rune - kontakter du Vebjørn og Roger og de gode gamle?

Torix, Trond og Jørgen - meld dere på julebord...

Sølvbørste-storyen til Trond må være den beste så langt....jeg ler.

Øystein Asphjell (1973)
Siden det tydligvis er hot å liste hva man hadde/har:
Tamiya #1 - Porsche 935, Rough Rider, All-out CRP Rough Rider, Hot Shot, Hot Trick Hot Shot, 1.gen RC10, 2. gen RC10, A&L RC10, RC10CE, AYK Radiant, Schumacher CAT og ProCat ... og mye mer.. Det var tider!
Go to Top of Page

SplitPersonality

Norway
34 Posts

Posted - 01/11/2007 :  20:28:56  Show Profile  Email Poster  Reply with Quote
Jeg surfer litt rundt og gjør meg klar til comeback...

Er det virkelig sånn at det er pålagt nøyaktig hvilke(t) dekk man har lov å kjøre med?? Jeg forstår at både for EM og NM runder, så er det et spesifikt dekk fra en spesifikk leveradør som er det eneste man kan kjøre med? Høres jo helt vilt ut - og en vanvittig gavepakke til importøren av akkurat dette dekket. Jeg stiller i 2WD 1:10 OR ... hva slags dekk må jeg ha fram og bak???

Øystein Asphjell (1973)
Siden det tydligvis er hot å liste hva man hadde/har:
Tamiya #1 - Porsche 935, Rough Rider, All-out CRP Rough Rider, Hot Shot, Hot Trick Hot Shot, 1.gen RC10, 2. gen RC10, A&L RC10, RC10CE, AYK Radiant, Schumacher CAT og ProCat ... og mye mer.. Det var tider!
Go to Top of Page

larspronne

Norway
7 Posts

Posted - 01/11/2007 :  21:01:31  Show Profile  Email Poster  Click to see larspronne's MSN Messenger address  Reply with Quote
enig med Asphjell her, ikke lett å gjøre comeback uten å vite hva som gjelder av utstyrs regler og den slags. F.eks kjøres det fortsatt skum dekk inne? eller er det vanlige utendørs gummidekk?

Er det kun børsteløs om dagen?

Andre vesentlige ting en bør få med seg før en trykker "confirm" på ebay?

Hva blir det til med deg da Øystein? ny innkjøp av buggy, eller satser du på å bruke den siste utg av Team Car'n du har? ;)

har funnet noen overkommelige B4 på ebay, like før jeg handler tror jeg!

Ketil - her bør du komme inn å bistå litt for "re-rekrutteringen"!
;)

LPR.


Lars P Rønne (1979)

1/10: AE B3, Losi XXX (fra VM finland) Div TTech Predator, Losi XXX-S, Losi Mini-T.
1/1: 2006 Lexus IS250
Go to Top of Page

DaHomie

Sweden
50 Posts

Posted - 01/11/2007 :  21:07:41  Show Profile  Email Poster  Visit DaHomie's Homepage  Reply with Quote
Hvilke dekk du skal ha kommer an på hvor/når du skal gjøre comebacket Øystein.
Inne er det gule Schumacher Mini-spike dekk som gjelder (alle piggene klippes bort).

Ute følger du enhetsdekkbestemmelsene. Dette er dekk som klubbene anbefaler og som derfor passer baneunderlaget (under normale vær/føreforhold).

At det gagner visse importører er helt rett, men det gagner også i aller høyeste grad sjåførene (billigere).
Det var visstnok blant annet dette med frie dekk som nesten tok livet av klassen for et antall år siden. For å henge med ble det ufattelig dyrt å ha alle mulige dekk i et stort antall...

En del av klubbene har avtaler på dekkene som gjelder sånn at sjåførene får billigere dekk og klubben tjener noen kroener (smart ikke sant :-))

Framdekk er forresten fritt, det gjelder å spørre noen som vet hva som funker eller om man har erfaringen så bruker man framdekkene til å oppnå visse kjøreegenskaper. Og gjør deg til å bli overrasket når du ser hvor små pigger det er på bakdekkene nå for tida :-) De syns knapt, men det er veeeeldig mange :-) Henger sammen med at det nå er MYE mykere gummiblanding i dekkene.

For å komme med et par konkrete sikkerstikk til bakdekk:

Team Losi Big Shot (rød eller sølv gummiblanding)
Proline Hole Shot (M3 er vel blandingen som ofte går igjen)

Og til slutt er det originale innlegg som gjelder (utendørs med enhetsdekk). Innlegg = skumgummi som fyller opp mellom felg og dekk (Den myke gummiblandingen gjør dekkene ubrukelige uten innlegg).

//Roy

Roy Magne Gjemble (1974)
Racing: JConcepts BJ4 WE, AE Factory Team B4, AE Factory Team RC8
Vintage: Schumacher Boss Cat, Cougar 2, Cougar 2000, Cat 2000, Cat 3000 x 2
Gear: Ko Propo, Futaba, Spektrum, LRP, RB Engines, Darkside Designs
Go to Top of Page

rc10m

5 Posts

Posted - 01/11/2007 :  21:10:12  Show Profile  Email Poster  Reply with Quote
Hei Øysteinix..
Ser du vil ha meg med på julebord... spørs om det blir tid... Ser ikke helt bra ut med tanke på at jeg skal på arbeid kl 0450 på søndags morgen, men skal gjøre ett forsøk på å få fri... men det er nærme jul..
Er også på "sporet" av Rune Johnsen, men han er ikke helt enkel å få tak i, Avinor har gjort beslag i han for tiden, men han tar kontakt når han får beskjeden.

Har i grunnen en historie til om "skitne trix", regner med at ting er foreldet etter alle disse årene...

Var i forbindelse med Tamyia-cup. Kjørte en Wild One, en relativt enkel og grei bil. Men med standard 540 motor "manglet" det liksom noe.. Løsningen ble ett Parma-anker som jeg fikk tak i hos Kåre på Hobbyshop. En ny og fin 540 ble forsiktig åpnet, orginalanker tatt ut, og det heftige Parma-gullet sluppet inn, magnetene chimmet ut til det nesten ikke var klaring, og forsiktig på med endelokket.
Opperasjonen var så vellykket at det så å si ikke var mulig å se at motoren hadde vært åpnet. Og noen fete lisser ble loddet på til fartsregulatoren.. Bilen gikk i alle fall igjennom utallige tekniske kontroller med dette oppsettet.. Var faktisk ikke så enkelt å vinne med den tøffe konkuransen den gangen..
Og bilen, den manglet i alle fall ikke noe futt etter dette ! Sto den på enden av ett langstrekk på 10-15 meter med godt feste, så gikk den momentant opp på bakhjulenen, og der ble den til gassen ble sluppet ! Det spilte vel egentlig ikke noen rolle om man kom med god driv inn på langsiden heller, Ble det gitt gass litt uvørent var resultatet det samme... Ganske så fornøyeligt i alle fall !
Og svaret på alle spørsmålene som kom, om hva som gjorde at bilen gikk noe så frykteligt var selfølgeligt - Tykke ledninger fra batteri via regulator til motor ! Etter det var det slutt på brisling-kablene på så å si samtlige motorer i trøndelag...
Er vel på tide å be om unnskyldning for dette nå, er noe som har tynget meg i mange år nå...

Har faktisk både bil og motor enda, så skal jeg delta i retro-klasse, så må det bli med denne juksa-maskinen !
Men hva er det du sier Øystein, må jeg kjøpe nye dekk ? ikke planer, har en hel kommodeskuff med flotte dekk, ikke er de utgått på dato heller. De er jo bare ca 20 år, halve alderen av meg, og jeg er jo bedre enn ny !

Trond Arnesen - stort sett grønn !

Edited by - rc10m on 01/11/2007 21:26:49
Go to Top of Page

Stian



220 Posts

Posted - 01/11/2007 :  21:16:04  Show Profile  Email Poster  Click to see Stian's MSN Messenger address  Reply with Quote
Har man en Associated B4 med 5,5 eller 4,5turn børsteløs og kjører med 5 battericeller, har man en solid og lett bil som gir masse kjøretid. Børsteløs er tingen nå tildags, og er befriende å kjøre med man slipper å dreie og man får lengre kjøretid. Er ikke så nøye med å ha den beste matchinga på batteriene heller. Man har power nok som det er nå i 2wd. Har man en 4200mah pakke, er det vel sånn at man kan kjøre 2 heat på samme ladinga. Mener det var en som prøvde det på en nmrunde i år. Men det er på grensen. Det snakkes også om å forlenge lengden på heatene nå. Jeg bruker jo bare ca 1700-2000 mah på et heat mener jeg å huske.

Stian Skogstad
[ Alt for mye stæsj og alltid noe å kjøpe ]

Edited by - Stian on 01/11/2007 21:21:41
Go to Top of Page
Page: of 12  Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
Unsubscribe from this topic Unsubscribe from this topic
 Send Topic to a Friend
 Printer Friendly
Jump To:
Trondheim RC-bilklubb - Forum © 2005 Trondheim RC-bilklubb Go To Top Of Page
This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000